В Україні планують унормувати мінімальний та максимальний вік для допуску громадян до керування транспортними засобами, що передбачено Угодою про асоціацію з Євросоюзом. Про це розповів заступник міністра внутрішніх справ Богдан Драп'ятий.
 
Ще у 2022 році у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт №8082, який передбачає внесення змін до Закону України "Про дорожній рух" щодо імплементації українського законодавства до європейського.
 
 
Цей документ передбачає три головні нововведення. 1-е – введення нових категорій транспортних засобів: АМ – мопед з максимальною швидкістю до 45 км/год, А1 та А2 – малі мотоцикли з розмежуванням потужності, А – великі, спортивні мотоцикли, В1 – квадроцикли.
 
2-е нововведення – нові терміни дії посвідчень водія. Зокрема, термін дії водійських посвідчень категорії В становитиме 10 років. Судячи із цього законопроєкту, всім українським водіям до 2033 року потрібно буде отримати нове посвідчення. Якщо бути більш точним, то посвідчення водія, видані до набрання чинності оновленим Законом "Про дорожній рух", потрібно буде обміняти до 19 січня 2033 року. Головне питання полягає в тому, коли цей законопроєкт стане законом, тобто набуде чинності.
 
Ще одне нововведення – визначення основних умов для допуску до керування транспортними засобами. Це унормування мінімального та максимального віку для допуску громадян до керування транспортними засобами, стан здоров'я, а також умови для успішного складання теоретичного та практичного іспитів у сервісних центрах МВС.
 
.
 
Судячи з картки законопроєкту №8082, народні депутати Верховної Ради його ще не ухвалили у першому читанні (тобто не прийняли за основу). Але Богдан Драп'ятий стверджує, що МВС та народні депутати зараз активно обговорюють дискусійні положення цього законопроєкту, щоби зробити оптимальну редакцію до другого читання.
 
Як би там не було, але заступник міністра внутрішніх справ упевнений, що ухвалення народними депутатами законопроєкту №8082 – це питання часу.
 
Влітку 2024 року в Україні впровадили електронні протоколи адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху. Наразі поліцейські мають на пристрої роздруковувати електронний протокол про порушення правил дорожнього руху. Один екземпляр мають вручати водіям, а інший – відправляти до суду разом із матеріалами справи.